تحصیل در ترکیه
تحصیل در ترکیه


به لطف سطح بالای تحصیلات در ترکیه، هر ساله بسیاری از دانشجویان خارجی این کشور را برای تحصیل و حتی ورود به بازار کار بین المللی انتخاب می کنند. تحصیل در ترکیه مناسب ترین فرصت برای داوطلبانی است که قصد دارند برای تحصیل یا کار به کشورهای اروپایی بروند. آیا شما هم می خواهید در ترکیه تحصیل کنید؟ پس در ادامه این مقاله با شرکت مهاجرتی همراه باشید و شرایط تحصیل در ترکیه را بررسی کنید.

تحصیل در ترکیه و مشاوره تحصیلی در موسسه رویال مهاجرت

یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به ترکیه، تحصیل در این کشور می باشد. اخذ ویزای تحصیلی ترکیه و یا مهاجرت تحصیلی به این کشور فرآیندی پیچیده و پیچیده است که تنها با کمک مشاوران و متخصصان در این زمینه امکان پذیر است. به همین دلیل کارشناسان ما در این زمینه آماده ارائه بهترین خدمات مهاجرتی و ویزا به شما هستند. متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات کامل و مشاوره با شماره تلفن های ذکر شده در سایت با مشاورین ما تماس حاصل نمایند.

suʻesuʻe را به ترکی نشان می دهد.

برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه در یک دانشگاه خوب در ترکیه ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد دانشگاه ها و شرایط پذیرش آنها داشته باشید. به همین دلیل، اگر دسترسی به تمامی این امکانات و اطلاعات صحیح برایتان کمی سخت است، پیشنهاد می کنیم از یک وکیل مهاجرت با تجربه کمک بگیرید. به این ترتیب داشتن وکیل مجرب راه شما را آسان می کند. ما در موسسه سلطنتی مهاجرت همراه شما هستیم و مشاوران و وکلای متخصص را در این راستا گرد هم می آوریم.

در زیر مهمترین شرایط تحصیل در ترکیه و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در کالج ها و دانشگاه های این کشور آورده شده است. به طور کلی مهمترین شرایط تحصیل در ترکیه عبارتند از:

معدل بالای 16 با ریز نمرات خوب داشته باشید

آخرین مدرک تحصیلی (لیسانس، لیسانس، فوق لیسانس) با ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی یا ترکی

پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار 6 ماه

نامه و تایید توان مالی

نامه پذیرش دانشگاه و مدرک تحصیلی (در صورت وجود)

ارائه کامل مدارک شناسایی و شناسایی همراه با ترجمه آنها

اثبات مالکیت و هدیه خانه یا آپارتمان در ترکیه

تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی و بررسی مراحل آن

در صورت ثبت نام در دانشگاه، تایید و کسب اجازه از اولیا و ارائه مدارک الزامی است.

کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه یا کالج

ارائه مدرک زبان در صورت نیاز (بسته به دانشگاه انتخابی شما، ممکن است مدرک زبان انگلیسی یا YOS باشد.)

به طور کلی هر دانشگاه و دانشکده دارای یکسری شرایط و ضوابط خاص است که محدود به پذیرش دانشجو می باشد. قبل از درخواست ویزا می توانید با استفاده از وب سایت این مراکز و وکیل مهاجرت خود جزئیات این اطلاعات را به دست آورید سپس برای ویزا اقدام کرده و مدارک لازم را ارائه دهید.

سطح تحصیلات در ترکیه

تحصیل در ترکیه مانند سایر کشورها شامل مقطع ابتدایی، دو دوره دبیرستان و دوره های دانشگاهی می باشد. آموزش اجباری در این کشور نیز از مقطع ابتدایی آغاز می شود و بازدید از مهدکودک ها یا پیش دبستانی ها تنها برای آشنایی آنها با محیط آموزشی است. سیستم آموزشی ترکیه تحت کنترل دولت عمل می کند و تحصیل در مدارس دولتی برای دانش آموزان رایگان است.

مدرک دانشگاهی

در ترکیه نیز مانند سایر کشورها، تحصیلات دانشگاهی در سه سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انجام می شود. لازم به ذکر است که تنوع بالایی در رشته تحصیلی ترکیه در سطح دانشگاه وجود دارد و این مشکلی برای متقاضیان ایجاد نمی کند.

معلم

دانش آموزان پس از گذراندن سال دوم متوسطه و اخذ مدرک دیپلم وارد دوره 4 ساله پایه می شوند. دانشجویان خارجی باید دارای مدرک دیپلم معتبر 12 ساله و آیلتس با نمره 5 تا 6.5 از مجموعه شرایطی باشند که دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه باید داشته باشند. پذیرش در دانشگاه های این کشور از طریق آزمون ورودی و یا مستقیم و با بررسی سوابق تحصیلی متقاضیان انجام می شود.

بالا

پس از گذراندن دوره لیسانس یک دوره دو ساله کارشناسی ارشد گذرانده می شود. مدرک لیسانس معتبر و مدرک زبان آیلتس با نمره 6-6.5 از شرایط لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های ترکیه می باشد. برخی از دانشگاه های ترکیه علاوه بر مدارک مورد نیاز مصاحبه شخصی انجام می دهند.

P.H.D

دانشجویان پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد می توانند وارد بازار کار شوند و یا در مقطع دکتری در ترکیه ادامه تحصیل دهند. در ترکیه، این دوره معمولاً سه تا چهار سال یا بیشتر طول می کشد و به افراد اجازه می دهد تا با حمایت مالی دانشگاه، تحقیق کنند. دانشگاه های ترکیه برای داشتن مدرک دکترا نیاز به مدرک لیسانس، فوق لیسانس و نمره آیلتس 6 تا 7.5 دارند.

مناطق پر تقاضا در ترکیه

هر ساله چندین هزار دانشجو از کشورهای دیگر برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی وارد این کشور می شوند. رشته های مختلفی در دانشگاه های کشور ارائه می شود که برخی از آنها سالانه متقاضیان زیادی دارند. محبوب ترین باغ های ترکیه عبارتند از:

زیر شاخه های مهندسی مکانیک

دندان

فناوری اطلاعات

گردشگری و گردشگری

روابط بین المللی

اقتصاد سیاسی بین المللی

پزشکی

مدیریت کسب و کار

تجارت و مدیریت

بانک ها

زیست شناسی مولکولی و ژنتیک

تجارت بین المللی

مطالعات فرهنگی

مدیریت مهندسی

مهندسی صنایع

روابط بین المللی

آزادی

حسابداری

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی تحصیل پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در ترکیه می باشد. دوره ارائه شده در دانشگاه های ترکیه 5 سال دندانپزشکی و 6 سال پزشکی می باشد. نکته شگفت انگیز تحصیل در این دو رشته در ترکیه این است که مدارک تحصیلی که پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان اعطا می شود در اکثر کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر